28. august 2015

Den eneste blomst


Langt om længe har mine georginer sat en enkelt blomst, så her er den, havens eneste enlige georgine.
En enkelt augustblomst. Flere af de andre planter har store blomsterknopper, så der er håb om at der kommer flere blomster. Men alligevel ...

Jeg har dyrket georginer i årevis og har altid haft held med det. Har lagt knoldene i jorden i forsommeren og haft en overdådighed af blomster i juli, august og september.
Hvad mon der er gået galt?

Tjah, for det første kom knoldene nok for sent i jorden, De er lang tid om at vågne efter vinterdvalen i kælderen og begyndte først at skyde rigtigt i juli. Og for det andet fik jeg vist ikke vandet dem nok.
De skal have meget vand. Og helst også brændenældevand. Det fik de heller ikke i år.

Men nu er de her endelig. Og jeg håber der kommer mange blomster. Om ikke så mange som der plejer, men så ihvertfald nok til en buket.

4 kommentarer:

  1. Tingene går ofte anderledes end vi planlægger :) Men hvor er den smuk - :)

    SvarSlet
  2. Det er den - og det lykkedes til sidst.

    SvarSlet
  3. Mine har også været længere om det end normalt. Mon ikke det også skyldes at der var så lidt sol og varme i juli?

    SvarSlet
  4. Mine har også været længere om det end normalt. Mon ikke det også skyldes at der var så lidt sol og varme i juli?

    SvarSlet